之前跟人家約在星星蟲要談事情
想說每次都喝焦糖瑪奇朵
這次喝看看濃縮的瑪奇朵看看吧
店員聽到我點這玩意兒之後很認真的問我
"這一杯只有一口而已喔"
想想既然是要談事情
一口就喝完了之後要怎麼繼續談?
因此還是點了焦糖瑪奇朵
但這玩意兒在我心中留下了深刻的印象
一大杯的瑪奇朵濃縮到只有一口
這咖啡因密度一定不得了

之前中華電信考試那天
為了保持腦袋的清醒請大嬸幫我買杯星星蟲的濃縮瑪奇朵
點的時候店員照樣嚴肅的告知大嬸
"這真的只有一小口而已喔"
看來以往有很多點了濃縮瑪奇朵的客人
拿到之後才發現75元才換這麼一小口而跟星星蟲抱怨吧
我堅決的告訴大嬸
"沒錯,我就是要這玩意兒"

送上來真的是一小杯而已
杯子的尺寸是最最最小杯的那種
裡面的咖啡只有不到半滿
上面浮著奶泡與焦糖
張口吞下
只感覺"轟"的一聲
強力濃縮的咖啡因在我口中噴發
轟炸我的味蕾,直衝我的腦袋
而後的奶香與焦糖
就像是原子彈爆發後產生的美麗的蕈狀雲
這玩意兒
真猛!!
我喜歡上這種感覺了
於是又點了一杯再次轟炸自己

就這樣我乾了兩杯之後去赴考場
兩口咖啡因炸彈下去之後我的心跳異常加速
整個人陷入一種高速的狀態
反應變得很快
人變得很興奮
陷入一種莫名的狂熱之中
思路清晰多了

現在的咖啡大多加了許多糖與牛奶
不像最早以前咖啡是整顆豆子下去煮
聽說古時候咖啡是非洲土著給戰士們在上戰場前喝的興奮劑
這濃縮瑪奇朵讓我深刻體會到為什麼咖啡會是一種興奮劑

今天為了寫這篇文章
在網路上Google了一下咖啡因炸彈的英文
沒想到讓我找到這首歌
WildHeart 的 Caffeine Bomb
曲風就像我當初用咖啡因炸彈炸過後的精神狀態
一整個呈現亢奮的感覺
主唱連續不斷的快速唱出歌詞
搖滾的風格跟濃縮瑪奇朵很搭
下次騎腳踏車時先喝杯 Double 的濃縮瑪奇朵
然後再放這首歌來聽
我想因該會很High吧

 

Caffeine Bomb - WildHeart

Eyes dried tight, gotta get myself together
Need a kick-start cocktail, ten percent coffee with a
High-rise, family-size, guaranteed to catonize
The little bit of brain I got a-hanging on from last night

I need a double take, a-just to get awake
To try and counteract the hollow feeling nature makes
It's gonna work a treat, gonna get me on my feet
It's a teasing little tonic with a kick
Like a mule
And a skip on the beat

It ain't right, It ain't wrong
I need a bomb, I need a caffeine bomb
Too sweet, too strong
I need a bomb, I need a caffeine bomb
I need a bomb, I need a caffeine bomb
I need a bomb, I need a ca-ca-ca-ca caffeine bomb

Over-do the sugar and the coffee and the whiskey
In my biggest mug 'til the varnish starts to melt
I got a wake-up shake, any webbing I'm a-shredding
Any grogginess I felt before I sweated
All the poison
From my body to my quilt

And it's been too long
I need a bomb, I need a caffeine bomb
What a buzz, What a song
I need a bomb, I need a caffeine bomb
I need a bomb, I need a caffeine bomb
I need a bomb, I need a ca-ca-ca-ca-ca-ca caffeine bomb

Hangover, so hungover
Pour me a doctor, send it over
Something that'll stop my legs from shaking
Something that'll stop my head from aching
Hangover, so hung over
Breath of a juiced-up holy roller pounding

Baby can't you see, I'm shitting out water
It's a case of easy come and easy go-o
I need a caffeine bomb to wake me in the morning
I need a caffeine bomb to get me to the show
Oh no, I think I wanna throw

Hands all sticky and I'm spilling all my whiskey on myself
My friends, my dog, my floor
My God, my head feels like something crawled inside it
But the medicine I ordered should be kicking any second
And I gotta be getting me more...

Let's go and get it on
I need a bomb, I need a caffeine bomb
Fay Wray, King Kong
I need a bomb, I need a caffeine bomb
I need a bomb, I need a caffeine bomb
I need a bomb, I need a ca-ca-ca-ca-ca-ca-ca-ca caffeine bomb

I need a caffeine bomb
I need a caffeine bomb

arrow
arrow
    全站熱搜

    ishaun 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()